Το blog μεταφέρθηκε!

Θα μεταφερθείτε εντώς 10sec.
Εάν όχι, τότε επισκεφθείτε το
http://epixeirein.gr
και αλλάξτε τα αγαπημένα σας.


My blog has moved!

You should be automatically redirected in 10 seconds. If not, visit
http://epixeirein.gr
and update your bookmarks.

Πέμπτη 26 Ιουλίου 2007

Γιατί οι άνθρωποι αγοράζουνε;

Έχετε σκεφθεί τι είναι αυτό που σπρώχνει τους ανθρώπους προς ένα προϊόν και τους κάνει τελικά να το αγοράσουν; Η απάντηση αν και φαντάζει δύσκολη, στην ουσία της είναι απλή. Είναι τα “οφέλη” που αποζητούν οι άνθρωποι, και τα πλεονεκτήματα που θα πάρουν από το προϊόν ή την υπηρεσία, ώστε στο τέλος της ημέρας, η ζωή τους να είναι καλλίτερη και να έχει βελτιωθεί. Ή τουλάχιστον να αισθάνονται έτσι!

Πολλοί “μπερδεύουν” τα οφέλη του προϊόντος με τα χαρακτηριστικά του. Δεν τα ξεχωρίζουν, με αποτέλεσμα το προϊόν τους να “χάνει” επικοινωνιακά, και οι καμπάνιες μάρκετινγκ που στήνουν, να είναι τελικά αναποτελεσματικές.

Ο Philip Kotler, έχει επανειλημμένα διατυπώσει την άποψη ότι “Oι άνθρωποι όταν αγοράζουν κάτι, το αγοράζουν βάση συναισθήματος, και στην συνέχεια εξηγούν την αγορά τους βάση λογικής”. Τα οφέλη είναι συνήθως οι συναισθηματικοί λόγοι που αγοράζουμε κάτι (ασφάλεια, ικανοποίηση, ο τρόπος που μας βλέπουν οι άλλοι, το κύρος, το πρεστίζ, η μόδα που πρέπει να ακολουθήσουμε, τα πρότυπα που θέλουμε να μοιάσουμε, κλπ.). Τα χαρακτηριστικά του προϊόντος είναι συνήθως η “λογική” που χρησιμοποιούμε για να δικαιολογήσουμε την αγορά μας.

Και για να σας βοηθήσω να ξεχωρίσετε τα χαρακτηριστικά ενός προϊόντος με τα οφέλη του, θα δούμε ένα πολύ απλό παράδειγμα χρησιμοποιώντας μερικά μήλα. Ναι μήλα, από αυτά που τρώγονται! Εάν υποθέσουμε ότι έχετε ένα μαγαζί που πουλάει μήλα και τίποτα άλλο, πως το διαφημίζεται; Τι είναι αυτό που πρέπει να προβάλετε για να κάνετε τον κόσμο να αγοράσει τα μήλα σας;

Θα μου πείτε υπάρχουν πολλοί τρόποι και μέθοδοι, όμως από πού ξεκινάτε; Αυτό που έχω να σας προτείνω, είναι να ξεχωρίσετε αρχικά τα χαρακτηριστικά του προϊόντος σας από τα οφέλη του, και στη συνέχεια να επικεντρώσετε τις ενέργειες μάρκετινγκ (target grouping, pricing, promotions, advertising, positioning, PR, κλπ., κλπ...), περισσότερο στα οφέλη των μήλων και λιγότερο στα χαρακτηριστικά τους. Τι εννοώ; Ξεκινήστε με τον εντοπισμό των χαρακτηριστικών των μήλων:

  • Ένα μήλο περιέχει μόνο 45-58 θερμίδες
  • Τα μήλα δεν περιέχουν λιπαρά
  • Περιέχουν βιταμίνη C
  • Είναι πλούσια σε μεταλλικά στοιχεία
  • Τα μήλα περιέχουν επίσης ασβέστιο, φώσφορο, σίδηρο, κάλιο, βιταμίνη A, φολικό οξύ, βιοτίνη, μηλικό οξύ.

Αυτά είναι τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά των μήλων, τα οποία από μόνα τους δεν μας λένε απολύτως τίποτα. Κάποιος λοιπόν μπορεί να σκεφτεί, “ωραία όλα αυτά, αλλά τι θα μου προσφέρει εμένα ένα μήλο;”. Πολύ λογική ερώτηση. Και πάμε τώρα να δούμε τι μπορεί να προσφέρει ένα μήλο. Τα οφέλη του δηλαδή:

  • Είδαμε ότι τα μήλα περιέχουν βιταμίνη C (χαρακτηριστικό). Το όφελος είναι ότι προστατεύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα, και αρρωσταίνουμε πιο δύσκολα!
  • Είδαμε ότι τα μήλα περιέχουν μεταλλικά στοιχεία (χαρακτηριστικό). Το όφελος είναι ότι λειτουργούν ως ασπίδα κατά της οστεοπόρωσης. Και είμαστε περισσότερο υγιείς.
  • Είδαμε επίσης ότι τα μήλα έχουν λίγες θερμίδες και καθόλου λιπαρά (χαρακτηριστικά). Αυτό σημαίνει ότι τα μήλα μπορούν να αποτελέσουν ένα πολύ υγιεινό σνακ, αφού απελευθερώνουν ενέργεια στον οργανισμό αργά και σταθερά, σε αντίθεση με τα συνηθισμένα σνακ, τα οποία αφενός μας “γεμίζουν” με θερμίδες και λιπαρά, αφετέρου η ενέργεια που μας προσφέρουν είναι παροδική (οφέλη).
  • Επίσης κάποια άλλα οφέλη του μήλου που πηγάζουν από τα χαρακτηριστικά του είναι, ότι διευκολύνουν την πέψη, βοηθούν την καλή λειτουργία των εντέρων, ενώ βοηθούν σημαντικά στην μείωση της χοληστερίνης. Αυτό σημαίνει περισσότερη υγεία για τον οργανισμό μας (όφελος).
  • Επιπλέων το μήλο είδαμε ότι περιέχει ισχυρά αντιοξειδωτικά στοιχεία (χαρακτηριστικά). Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να μας προστατεύσει από τη νόσο Aλτσχάιμερ, ενώ έχει και σημαντική αντικαρκινική δράση (οφέλη).

Οι άνθρωποι λοιπόν τρώνε μήλα γι’ αυτούς τους λόγους. Μπορεί να μην τους ξέρουν όλους, αλλά ξέρουν ότι τα μήλα είναι μια πολύ υγιεινή και θρεπτική τροφή για τον οργανισμό τους. Και επειδή όλα αυτά δεν τα έβγαλα από το μυαλό μου, τις πληροφορίες για τα μήλα τις πήρα από το site: http://new.e-go.gr/woman/article.asp?catid=6545&subid=2&pubid=385964. Εξάλλου δεν είναι τυχαίο το ρητό, “ένα μήλο την ημέρα, τον γιατρό τον κάνει πέρα”!!!

Ελπίζω να “πιάσατε” την μεθοδολογία και την στρατηγική που πρέπει να ακολουθήσετε με το προϊόν ή την υπηρεσία σας. Είπαμε, αρχικά ξεχωρίζετε τα χαρακτηριστικά του προϊόντος σας από τα οφέλη του, και στη συνέχεια επικεντρώνεται τις ενέργειες μάρκετινγκ πάνω σε αυτά τα οφέλη. Καλή δουλειά, και μην ξεχνάτε να τρώτε μηλαράκια…

Stumble Upon Toolbar

3 σχόλια:

Κορκόδειλας είπε...

μακαρι αλλα δε το βλεπω εχουν μεινει στο παραδοσιάκο "ελάτε ντομάτες τσάμπα, καρπούζια ο γλυκας" και τέτοια. Λείπει η εκπαίδευση αλλα και το ενδιαφερων των ανθε΄ωπων αυτών που βέβαια δεν τους καλλιέρργησε και κανεις...

φιλε οι μαναβιδες στο εξωτερικό το ξερεις οτι τα μεγάλα τουλάχιστο, θα μπορούσαν άνετα να κάνουν αίτηση για ISΟ? έχεις δει ταμπέλς και οργάνωση? εξυπηρέτηση?
τι λέμε τωρα? αυτοι ειναι πιο έξυπνοι απο τους δικους μας?
οχι αλλα ενημερώνονται ρε μάγκα μου και παρακολουθούν το σήμερα και έχουν και μάτια και βλέψεις για το αύριο.

εντάξει δεν είπαμε να αφισοκολλήσουμε και κανα διακτορικό στο μανάβικο αλλά να εκπαιδευτούμε στο να μαθαίνουμε νέες τακτικές πώλησης που στο κάτω κάτω δεν μας κοστίζουν τίποτα ούτε σε χρόνο ούτε σε χρήμα.

Οπως το πχ που ανέφερες με το μήλο. Βάλε μια ταμπελίτσα πάνω απο τα μήλα να τα γράφει αυτά. Εχεις την εντύπωση οτι θα περάσει απαρατήρητ? ΛΑΘΟΣ όλοι και όλες θα τη διαβάσουν και θα έρθουν και θα σε ρωτήσουν κιόλας και διάφορα πράγματα και αναπτύσεις και προσωπικές σχέσεςι και σχέσεις εμπιστοσύνης κιόλας.

Απλά αυτό που θέλω να πω είναι οτι ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΑΡΝΗΤΙΚΟ σε αυτή την περίπτωση αλλά μόνο ΘΕΤΙΚΑ. Γιατί να μην το κάνουν και οι δικοί μας μανάβηδες που στο κάτω κάτω ξέρουν τα τριπλάσια απο τους ξένους?

Παιδεία φίλε μου, παιδεία αυτό είναι το κοινό μυστικό. Το κράτος αφήνει έτσι τον κόσμο για να μην έχει βάσιμες απαιτήσεις.

Αυτά... καλημέρα

Hair Plus Academy είπε...

Γεια σου korkodeila που σε βρίσκω σε ότι σχόλιο και αν δω. Γεια σου vasili και σε ευχαριστώ για την υπόδειξη. Το post που μου πρότεινες θα με βοηθήσει πολύ στην προώθηση ενός προϊόντος που σκέφτομαι να φέρω στην αγορά αφού με έβγαλε από ένα αδιέξοδο που είχα για αρκετό καιρό. Δεν έχω κανένα πρόβλημα να σου πω με τι ασχολούμαι. Ξεκινώντας από την οικογενειακή επιχείρηση (κομμωτήριο) είμαι στη διαδικασία δημιουργίας μιας συμβουλευτικής εταιρίας ειδικευμένης στο κομ/ριο, με τμήματα εκπαίδευσης(οικονομικής και τεχνικής), εισαγωγής ειδών κομ/ριου και ίσως και δημιουργία αλυσίδας καταστημάτων. Θα δούμε. Θα ήθελα επίσης να πω πως βρήκα αυτό το blogspot. Η αναζήτηση ξεκίνησε από την ανάγκη μου να μοιραστώ τις αγωνίες μου και τις επιχειρηματικές μου αναζητήσεις με κάποιους ανθρώπους. Ανθρώπους που θέλουν να πρωτοπορούν γιατί τους αρέσει το ταξίδι και όχι ο προορισμός, γιατί τους ελκύει η πρόκληση και θεωρούν την επιχείρηση ένα από τα πιο ενδιαφέροντα προβλήματα προς λύση. Ψάχνοντας λοιπόν βρήκα το «επιχειρείν». Ελπίζω πως εδώ ίσως βρω τις απαντήσεις που ψάχνω αλλά και να μάθω διαβάζοντας τα σχόλια όλων όσων συμμετέχουν σε αυτό.

Vasilis Pappas είπε...

Γεια και σε εσένα φίλε malia. Συμφωνώ, σημασία έχει το ταξίδι και όχι ο προορισμός!! Πρέπει να σου πω λοιπόν ότι έχεις ενδιαφέρον project στο μυαλό σου! Δεν είναι ιδιαίτερα εύκολο, το "ταξίδι" θα είναι μακρύ, αλλά σίγουρα προκλητικό! Για όποια θέματα σε προβληματίσουν πάνω στο project σου, θα χαρώ να τα συζητήσουμε...