Το blog μεταφέρθηκε!

Θα μεταφερθείτε εντώς 10sec.
Εάν όχι, τότε επισκεφθείτε το
http://epixeirein.gr
και αλλάξτε τα αγαπημένα σας.


My blog has moved!

You should be automatically redirected in 10 seconds. If not, visit
http://epixeirein.gr
and update your bookmarks.

Τρίτη 8 Ιανουαρίου 2008

Marketing: Πως θα ξεκινήσετε!

Θα ακούτε συχνά από πολλούς (και εμένα τον ίδιο) ότι το marketing σε μια επιχείρηση έχει εξαιρετικά μεγάλη σημασία και καθορίζει σε μεγάλο βαθμό την επιτυχημένη πορεία της επιχείρησης. Όμως πως θα ξεκινήσετε;

Στο άρθρο αυτό θα δούμε 5 απλά βήματα που θεωρώ ότι είναι μια πολύ καλή αρχή για μια μικρή επιχείρηση, ώστε να ξεκινήσει και να εφαρμόσει τακτικές marketing.

Βήμα 1ο
Καθορίστε με ακρίβεια την αγορά σας, και τους πελάτες που θέλετε να έχετε. Εδώ αναφερόμαστε στην Έρευνα Αγοράς. Τοποθετούμε την διαδικασία αυτή ως ένα βήμα μιας ευρύτερης, στρατηγικής. Προσδιορίζοντας τους ανθρώπους που θέλετε να έχετε ως πελάτες, σας βοηθάει να κατανοήσετε καλλίτερα τις ανάγκες και επιθυμίες τους. Αυτό σημαίνει ότι έχετε τη δυνατότητα, να στρέψετε πάνω τους, όλες τις ενέργειες μάρκετινγκ και προώθησης, στοχευμένα. Θα πρέπει να συνειδητοποιήσετε, ότι δεν μπορεί ολόκληρη η αγορά να είναι πελάτες σας. Βήμα πρώτο λοιπόν, ο ακριβής προσδιορισμός των πελατών που απευθύνεται το προϊόν σας.

Βήμα 2ο
Πουλήστε οφέλη, λύσεις, και πλεονεκτήματα στους πελάτες σας. Πρέπει να κατανοήσετε ότι δεν πουλάτε το προϊόν καθ’ αυτό. Πουλάτε τα οφέλη που προσφέρει, και τις λύσεις που δίνει. Φτιάξτε λοιπόν μια λίστα με τα οφέλη, λύσεις και πλεονεκτήματα που παρέχουν τα προϊόντα και υπηρεσίες σας, προς τους πελάτες σας. Προβάλετε τα σε κάθε ευκαιρία. Χρησιμοποιήστε τα για την επικοινωνιακή σας πολιτική, και πάντα κατευθυνόμενα προς την αγορά στόχο σας.

Βήμα 3ο
Προσδιορίστε το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα και διαφοροποιηθείτε. Δώστε μια απάντηση στην ερώτηση: Γιατί κάποιος πελάτης να προτιμήσει την επιχείρηση μου και όχι κάποια άλλη; Σκεφθείτε το εξής: εάν δεν υπάρχει κάτι που να σας διαφοροποιεί από τους υπόλοιπους του κλάδου σας, τότε γιατί κάποιος να αγοράσει από εσάς και όχι από κάποιον άλλο με τα ίδια προϊόντα και υπηρεσίες; Δώστε λοιπόν έναν καλό λόγο στους πελάτες που απευθύνεται το προϊόν σας, για να σας προτιμήσουν.

Βήμα 4ο
Σκεφτείτε τρόπους για να έχετε τακτική επαφή με τους πελάτες που ανήκουν στην αγορά - στόχο σας. Ακόμα και αν κάνετε όλα τα προηγούμενα, το μάρκετινγκ δεν μπορεί να είναι αποτελεσματικό εάν γίνετε αποσπασματικά, και με μικρή συχνότητα. Δημιουργήστε ένα διαφημιστικό μήνυμα, που να επικοινωνεί όλα τα προηγούμενα που αναφέραμε. Εφαρμόστε το σε εφημερίδες και περιοδικά που είναι πιθανότερο να διαβάσουν οι πελάτες σας. Χρησιμοποιήστε το ραδιόφωνο. Συμμετέχετε σε μια έκθεση, ή οργανώστε μια εκδήλωση. Υπάρχουν πολλοί τρόποι ακόμα που μπορείτε να σκεφθείτε για να έρθετε πιο κοντά στον “πελάτη” που σας ενδιαφέρει. Απλά χρειάζεται να εφαρμόσετε ένα ακόμα βήμα. Το πέμπτο.

Βήμα 5ο
Είναι απαραίτητο να αφιερώνετε καθημερινά, λίγο από το χρόνο σας στο μάρκετινγκ. Μπορεί να σας φαίνεται δύσκολο, και ότι δεν έχετε αρκετό χρόνο, αλλά εάν θέλετε να ξεχωρίσετε από τους υπόλοιπους θα πρέπει να το κάνετε! Νομίζω 30 λεπτά την ημέρα δεν είναι κάτι τρομερό, εξάλλου μπορεί να αποτελέσει μια αρκετά διασκεδαστική διαδικασία, που μπορεί να σας χαλαρώσει από το στρες της δουλειάς! Θα πρέπει να δείξετε συνέπεια στο Βήμα αυτό. Το μάρκετινγκ για να σας αποδώσει θα πρέπει να ασχοληθείτε μαζί του!

Θεωρώ ότι ακολουθώντας τα βήματα αυτά, αν μη τι άλλο, είναι μια καλή αρχή, ενώ αποκτάτε περισσότερες γνώσεις για την επιχείρηση και την “αγορά” σας, και θέτετε τις βάσεις για μια επιτυχημένη ανάπτυξη της επιχείρηση σας. Προσπαθήστε να τα εφαρμόσετε. Καλή δουλειά…

Follow my posts on Twitter and Facebook.

Stumble Upon Toolbar

2 σχόλια:

specton είπε...

Πολύ καλό το πρώτο post για το 2008, όπως πάντα μας εντυπωσιάζεις!

Μια παρατήρηση για το 4ο βήμα, ίσως για μια μικρή επιχείρηση στην επαρχία, είναι δύσκολο να προωθήσει αποτελεσματικά μέσω διαφημίσεων την δουλεία της!

πχ ο πατέρας μου έχει καταστήματα ρούχων σε Ορεστιάδα, Αλεξπολη και Κομοτηνή! Καμιά ιδέα για την προώθηση;

Vasilis Pappas είπε...

Γειά σου Τάσο. Το 4ο βήμα μπορεί να αποδώσει σημαντικά αποτελέσματα, αρκεί να γίνει σωστά! Για παράδειγμα, για να βγάλουμε ένα “πλάνο προώθησης” για την επιχείρηση του πατέρα σου, χρειάζεται να γνωρίζουμε κάποια βασικά πράγματα πρώτα. Σύμφωνα με τα βήματα που δίνω στο post, o τρόπος σκέψης είναι ο εξής: τα ρούχα σε ποιους απευθύνονται; άντρες ή γυναίκες; τι ηλικίας; τι στυλ; κλασικό, casual ή trendy; οι τιμές των ρούχων σε ποια εισοδήματα καταναλωτών απευθύνονται; οι τιμές των ρούχων είναι budget, μεσαία, ή ακριβά ρούχα (brands); από ποιες περιοχές οι άνθρωποι έρχονται για να ψωνίσουν στο μαγαζί; το μαγαζί βρίσκεται στο κέντρο της αγοράς; που συχνάζει περισσότερο ο μέσος πελάτης της επιχείρησης; με ποια έντυπα μέσα είναι πιθανότερο να έρθει σε επαφή; (τοπικές εφημερίδες; τοπικά περιοδικά; κάποια άλλα κλαδικά περιοδικά;) ποια είναι τα πιθανότερα ραδιόφωνα που ακούει ο μέσος πελάτης σας; για παράδειγμα, εάν τα ρούχα είναι νεανικά, τότε και η διαφήμιση θα πρέπει να προσαρμοστεί ανάλογα. Να μπει σε κάποιο νεανικό έντυπο, να έχει νεανικό στυλ, να παίξει σε ραδιόφωνο με περισσότερη μουσική και λιγότερες ειδήσεις, και γενικότερα να βρίσκεται μπροστά στα μάτια και τα αυτιά της αγοράς-στόχου συνεχώς!

Τάσο συγκεκριμένες συνταγές δεν υπάρχουν. Χρειάζεται πρωτίστος έρευνα και δουλειά για να δεις κάποια πράγματα που αφορούν την ίδια την επιχείρηση και τα προϊόντα της, αλλά και την αγορά στην οποία απευθύνεται. Στη συνέχεια ακολούθησε τα επόμενα βήματα. Νομίζω σου βρήκα project να ασχοληθείς για το επόμενο διάστημα :)