Το blog μεταφέρθηκε!

Θα μεταφερθείτε εντώς 10sec.
Εάν όχι, τότε επισκεφθείτε το
http://epixeirein.gr
και αλλάξτε τα αγαπημένα σας.


My blog has moved!

You should be automatically redirected in 10 seconds. If not, visit
http://epixeirein.gr
and update your bookmarks.

Σάββατο, 3 Μαΐου 2008

Προωθώντας την Επιχειρηματικότητα μέσα από την Τηλεόραση

Διάβασα πρόσφατα μια μελέτη από την Ευρωπαϊκή Ένωση για την ανάγκη προώθησης της επιχειρηματικότητας μέσα από την τηλεόραση και άλλα οπτικοαουστικά μέσα. Χαρακτηριστικά αναφέρει ότι υπάρχει μεγάλο “επιχειρηματικό κενό” της Ευρώπης σε σχέση με την Αμερική όπου μόλις το 45% του πληθυσμού της Ευρώπης θέλουν να γίνουν επιχειρηματίες, σε αντίθεση με την Αμερική όπου το ποσοστό φτάνει στο 60%. Η ίδια μελέτη υποστηρίζει ότι η τηλεόραση και άλλα οπτικοαουστικά μέσα όπως το internet και το ραδιόφωνο μπορούν να προωθήσουν την επιχειρηματικότητα. Σας παραθέτω την εισαγωγή:

Promoting entrepreneurship on TV and in other audio-visual media
There is a large entrepreneurial gap between Europe and other countries, notably the USA: In Europe only 45% of the population would like to be entrepreneurs, in the USA more than 60% say that they would like to be their own boss. TV and the other audio-visual media like Internet and radio could help to promote entrepreneurship in Europe, interest more people in an entrepreneurial career and generally improve the climate for entrepreneurial initiatives in European societies.

Audio-visual media, especially television, have the advantage of reaching a very broad audience. They can present information in a very concrete and tangible way. TV programmes, for example, allow conveying in a direct and vivid way what being an entrepreneur could be like. Apart from presenting entrepreneurial life realistically and concretely, these media can also provide factual information in an interesting and even entertaining way.

Την παραπάνω πρωτοβουλία που αναλαμβάνει η Ευρωπαϊκή Ένωση, είναι κάτι που σκέφτομαι εδώ και καιρό, και πραγματικά με εξέπληξε θετικά όταν είδα ότι υπάρχει κινητοποίηση προς αυτή την κατεύθυνση.

Δεν ξέρω πόσοι από εσάς γνωρίζουν την εκπομπή “The power to create profits” που την παρουσιάζει ο Stephen Pierce (φυσικά στην Αμερική). Ένα παράδειγμα της εκπομπής του δείτε εδώ:



Αυτό λοιπόν που προτείνω (κοντά στα πρότυπα της εκπομπής του Stephen Pierce), είναι μια εκπομπή στην Ελληνική τηλεόραση (νομίζω ο ΣΚΑΪ θα ήταν πιο φιλικός σε μια τέτοια πρωτοβουλία), όπου σκοπός της εκπομπής θα είναι καθαρά η προώθηση της επιχειρηματικότητας, με την υγειές έννοια. Και τι εννοώ υγειές; Εννοώ μια εκπομπή όπου ΔΕΝ θα δίνει βάση στην επιχειρηματικότητα ως μέσω ξέφρενου πλουτισμού, αλλά ως μέσω προσφοράς στο κοινωνικό σύνολο και προσωπικής ανάπτυξης. Μια εκπομπή που θα δίνει βάση στις “λύσεις” που προσφέρει μια επιχειρηματική δραστηριότητα στο κοινωνικό σύνολο, στις "ιδέες" του επιχειρηματία που μπορεί να μετατρέψει σε προϊόντα και να βοηθήσει έτσι τους ανθρώπους να καλύψουν μια ανάγκη ή να ικανοποιήσουν μια επιθυμία τους. Και όπως χαρακτηριστικά έλεγε και η μελέτη για την επιχειρηματικότητα του ΙΟΒΕ, “η επιχειρηματική δραστηριότητα δεν είναι ένα παιχνίδι μηδενικού αθροίσματος”, όπου ο επιχειρηματίας απλά παίρνει από τον κόσμο. Δίνει κιόλας. Προσφέρει λύσεις μέσα από τα προϊόντα και υπηρεσίες που με τόσο κόπο έχει σχεδιάσει και παράγει.

Φαντάζομαι λοιπόν μια εκπομπή όπου ο παρουσιαστής θα είναι φυσικά γνώστης του θέματος και πέρα από τις προσωπικές του αναλύσεις και ρεπορτάζ που θα παρουσιάζει για το θέμα (η γκάμα είναι τεράστια: από μάρκετινγκ και πωλήσεις, μέχρι στρατηγική και on-line business) θα προσκαλεί σε συζήτηση επιτυχημένους επιχειρηματίες της χώρας μας (ή και του εξωτερικού), όπου θα μοιράζονται με το κοινό την ιστορία τους. Πως ξεκίνησαν, τι προβλήματα αντιμετώπισαν, και πως τελικά τα κατάφεραν. Θα επικεντρώνονται στην επιχειρηματικότητα ως μέσω προσφοράς στο κοινωνικό σύνολο μέσα από νέες ιδέες και την διάθεση για δημιουργία, ως μέσω προσωπικής ανάπτυξης και όχι ως μέσω για να αγοράσεις σκάφος!

Πρέπει επιτέλους σε αυτήν την χώρα να αποβάλουμε το προφίλ του επιχειρηματία-δυνάστη που είναι πάμπλουτος και δεν προσφέρει τίποτα. Στην Ελλάδα έχουμε δαιμονοποιήσει το κέρδος. Το κέρδος του επιχειρηματία, για τις λύσεις που προσφέρει στον κόσμο μέσα από τα προϊόντα και υπηρεσίες που παράγει δεν είναι καθόλου κακό. Προσφέρει οφέλη και λύσεις, και θα πρέπει να πληρωθεί γι’ αυτό. Δεν υπάρχει τίποτα το αθέμιτο.

Μια εκπομπή λοιπόν μικρής διάρκειας, όπου θα επικεντρώνεται στα οφέλη της επιχειρηματικότητας, με συμβουλές από ανθρώπους που έχουνε πετύχει, θα είχε θετική επίδραση. Θεωρώ καταρχήν ότι θα αλλάξει την νοοτροπία περί επιχειρήσεων στους περισσότερους ανθρώπους, και θα δώσει ώθηση σε πολλούς νέους στην χώρα μας να τολμήσουν!!

Αυτό που ετοιμάζω εδώ σε τοπική κλίμακα , είναι μια ραδιοφωνική εκπομπή. Έχω ήδη κάνει τις συζητήσεις και θα έχω για αρχή ένα 2ωρω την εβδομάδα, και βλέπουμε. Αυτό θα γίνει μάλλον από Σεπτέμβρη και κατά πάσα πιθανότητα θα βγει και on-line στο internet οπότε και θα σας ενημερώσω όταν ξεκινήσει!!

Για να κλείσω το θέμα, δημοσίευσα αυτό το post με αφορμή την μελέτη που είδα από την Ευρωπαϊκή Ένωση, την οποία και βρήκα πραγματικά μια πολύ καλή ενέργεια προώθησης της επιχειρηματικότητας. Περαιτέρω δράσεις δεν γνωρίζω αν θα γίνουν και πως θα γίνουν. Αυτά προς το παρόν.

Την μελέτη που σας ανέφερα μπορείτε να βρείτε και να κατεβάσετε εδώ.

Stumble Upon Toolbar

1 σχόλιο:

Μιχάλης Ξηρογιάννης MBA είπε...

ΠΟΛΗ ΚΑΛΟ ΑΡΘΡΟ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΙΔΕΑ! ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΤΙ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ, ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΘΡΟ ΠΩΣ ΘΑ ΤΗΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΑ ΟΠΩΣ ΜΠΟΡΩ!