Το blog μεταφέρθηκε!

Θα μεταφερθείτε εντώς 10sec.
Εάν όχι, τότε επισκεφθείτε το
http://epixeirein.gr
και αλλάξτε τα αγαπημένα σας.


My blog has moved!

You should be automatically redirected in 10 seconds. If not, visit
http://epixeirein.gr
and update your bookmarks.

Τετάρτη 5 Δεκεμβρίου 2007

Επιχειρηματικότητα Ευκαιρίας Vs Επιχειρηματικότητα Ανάγκης

Ένας στους πέντε, ανοίγει μια επιχείρηση για να αποφύγει την ανεργία και όχι επειδή διέκρινε κάποια επιχειρηματική ευκαιρία.

Αυτό προκύπτει από την ετήσια έκθεση του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Παγκόσμιο Παρατηρητήριο Επιχειρηματικότητας (Global Entrepreneurship Monitor - GEM), για το έτος 2007, και παρουσιάστηκε στις 29 Νοεμβρίου. Η έκθεση έχει τίτλο “Η Επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα 2006-2007”, και πραγματοποιήθηκε στον ενεργό πληθυσμό της χώρας μας, ηλικίας 18 έως 64 ετών. Ένα από τα σημαντικά συμπεράσματα της έκθεσης είναι ότι η “επιχειρηματικότητα ανάγκης” αντιπροσωπεύει το 2006 πάνω από το 20% των επιχειρηματικών πρωτοβουλιών, έναντι 14,2% το 2005. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ένας στους πέντε γίνεται επιχειρηματίας, …λόγω ανεργίας!

Τι σημαίνει επιχειρηματικότητα ανάγκης;
Όταν λέμε “επιχειρηματικότητα ανάγκης”, εννοούμε το ποσοστό των ατόμων που στράφηκαν στην επιχειρηματική δραστηριότητα λόγω έλλειψης άλλων δυνατοτήτων ικανοποιητικής απασχόλησης. Δηλαδή προκειμένου κάποιος να μείνει άνεργος, προτίμησε να ανοίξει την δική του επιχείρηση. Το ανάλογο ποσοστό στην Ευρώπη, κυμαίνεται στο 18,6%, κάτι που σημαίνει ότι η Ελλάδα υπερτερεί σε αυτού του τύπου την επιχειρηματικότητα (9η θέση σε 21 ευρωπαϊκές χώρες).

Βασικά συμπεράσματα έρευνας ΙΟΒΕ
Μέσα από την πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα του ΙΟΒΕ προκύπτουν σημαντικά συμπεράσματα που αξίζουν την προσοχή μας:

  • Κατά το 2006 στην Ελλάδα σχεδόν το 16% του πληθυσμού (περίπου 1,1 εκατ. άτομα), σχετίζεται με κάποιου τύπου επιχειρηματική δραστηριοποίηση είτε αυτή είναι καθιερωμένη, είτε έχει μόλις ξεκινήσει ή πρόκειται να ξεκινήσει σύντομα.
  • Από αυτούς, το 8,24% (περίπου 560χιλ. άτομα) ήταν Καθιερωμένοι Επιχειρηματίες, συμμετείχαν δηλαδή στην ιδιοκτησία ενός επιχειρηματικού εγχειρήματος το οποίο λειτουργεί για διάστημα τουλάχιστον 42 μηνών. Είναι η 2η υψηλότερη επίδοση στην Ευρώπη και μπορεί να ερμηνευτεί ως αποτέλεσμα της υψηλής αυτοαπασχόλησης στην Ελλάδα.
  • Το 14,2% (περίπου 965 χιλ. άτομα) δηλώνει ότι έχει σκοπό να ξεκινήσει κάποιου είδους επιχειρηματική δραστηριότητα (συμπεριλαμβανομένης της αυτοαπασχόλησης) εντός της επόμενης τριετίας.
  • Πάνω από το 20% των επιχειρηματικών προσπαθειών το 2006, αποτελεί επιχειρηματικότητα ανάγκης. Δηλαδή, από άτομα που στράφηκαν στην επιχειρηματική δραστηριότητα λόγω έλλειψης άλλων δυνατοτήτων απασχόλησης.
  • Η επιχειρηματικότητα είναι υπόθεση μεγαλύτερων ηλικιών. Η μέση ηλικία νέου - επίδοξου επιχειρηματία ενισχύεται στα 38 έτη. Αυτό πιθανόν σημαίνει ότι οι προσπάθειες για μόνιμη μισθωτή εργασία δεν απέδωσαν, οπότε η αυτοαπασχόληση αποτελεί μια καλή επιλογή.
  • Το 54% διαθέτει απλώς απολυτήριο Λυκείου (3η υψηλότερη θέση στην Ευρώπη στη συμμετοχή των αποφοίτων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης). Διαπιστώνουμε ότι οι περισσότεροι επιχειρηματίες στην Ελλάδα, δεν έχουν κάποιο πτυχίο.
  • Επίσης σταθερά οι μισοί νέοι - επίδοξοι επιχειρηματίες ανήκουν στο ανώτερο (1/3) εισοδηματικό κλιμάκιο του ελληνικού πληθυσμού, κάτι που φανερώνει ότι το “επιχειρείν” απαιτεί σημαντικούς οικονομικούς πόρους.
  • Τέλος, κατά το 2006 ένα ποσοστό της τάξης του 2,7% (περίπου 181χιλ. άτομα) του ενεργού πληθυσμού δηλώνει ότι διέκοψε την λειτουργία της επιχείρησης την οποία κατείχε. Σχεδόν ένας στους τέσσερις πάντως δηλώνει ότι βρήκε άλλη εργασία (το πιθανότερο μισθωτή), ενώ σε σχέση με άλλες χώρες, στην Ελλάδα φαίνεται ευκολότερα κάποιος να επιλέγει να αποχωρήσει από την επιχειρηματική δραστηριότητα εφόσον βρει άλλη (μισθωτή) απασχόληση.
Όλα τα παραπάνω συμπεράσματα της μελέτης του ΙΟΒΕ, αποτελούν σημαντικά στοιχεία προβληματισμού. Θα επανέλθουμε στο θέμα και σε επόμενα άρθρα μας. Κλείνοντας την πρώτη αυτή προσέγγιση, και όπως επισημαίνει ο ΙΟΒΕ, καθοριστικός παράγοντας στην εκδήλωση της “επιχειρηματικότητας” στην χώρα μας, δεν είναι μόνο ο αριθμός των ευκαιριών που υπάρχουν, αλλά και η ίδια η επιθυμία του ατόμου να γίνει επιχειρηματίας και άρα να αναζητήσει πιο προσεκτικά το πεδίο στο οποίο θα μπορούσε να δραστηριοποιηθεί επικερδώς, και επιτυχημένα! Κατεβάστε το πλήρες κείμενο της έκθεσης, εδώ!

Stumble Upon Toolbar

Δεν υπάρχουν σχόλια: