Επαναφέροντας στη μόδα τις παλιές μάρκες προϊόντων *
Το άρθρο που ακολουθεί είναι από την εφημερίδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ χρησιμοποιώντας στοιχεία από άρθρο των New York Times. Είναι ενδιαφέρον να δούμε πως κινούνται μεγάλες εταιρείες στις ΗΠΑ αφού εκεί δημιουργούνται οι περισσότερες νέες τάσεις. Επίσης δώστε προσοχή στην τελευταία φράση του άρθρου! Μπορεί να σας δώσει νέες ιδέες!!
Επαναφέροντας στη μόδα τις παλιές μάρκες προϊόντων
Σε παλιές γνώριμες μάρκες στρέφονται οι μεγάλες εταιρίες στην προσπάθειά τους να κερδίσουν τους καταναλωτές σε δύσκολες οικονομικές περιόδους.
Πρόκειται για μία λύση ιδιαίτερα οικονομική για τις εταιρείες καθώς ένα προϊόν το οποίο είναι οικείο στο κοινό θα χρειαστεί μία μικρή διαφημιστική καμπάνια καθώς θα λανσάρεται στην αγορά.
Αντιθέτως, η δημιουργία ενός προϊόντος θα έχει πολλαπλάσιο κόστος, καθώς μία εταιρεία θα πρέπει να επενδύσει χρήματα τόσο για την ανάπτυξη και το σχεδιασμό του, όσο και για την προώθησή του.
Οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίσουν το προϊόν, οπότε θα χρειαστεί μια ιδιαίτερα εκτεταμένη και δαπανηρή διαφημιστική εκστρατεία, ενώ πάντα ελλοχεύει ο κίνδυνος της αποτυχίας. Το διαφημιστικό κόστος για τη γνωριμία του καταναλωτικού κοινού με το νέο προϊόν κυμαίνεται μεταξύ 300 εκατ. δολαρίων και 500 εκατ. δολαρίων.
Από την άλλη πλευρά, ένα προϊόν επανέρχεται στην αγορά έχει μία σίγουρη καταναλωτική βάση, καθώς η μάρκα θα είναι γνώριμη.
Επαναδημιουργόντας ένα παλιό προϊόν
Αυτό ακριβώς εκμεταλλεύονται οι εταιρίες στις ΗΠΑ. Σε μία προσπάθεια να κρατήσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών, αλλά ταυτόχρονα να διατηρήσουν χαμηλό το κόστος της παραγωγής και της εμπορικής χρήσης.
Με αυτή τη λογική η αμερικανική Nabisco's Oreo επαναφέρει στην αγορά τα κάποτε δημοφιλή μπισκότα Hydrox. Η εταιρεία αποφάσισε να προχωρήσει στην κίνηση αυτή παρά τον σκεπτικισμό πολλών μελών του Διοικητικού Συμβουλίου, καθώς θεωρούσαν ότι το προϊόν μπορεί ν' άντεξε για 90 ολόκληρα χρόνια, ωστόσο σταμάτησε να κυκλοφορεί στην αγορά για θεωρούνταν ξεπερασμένο.
Η Nabisco ωστόσο αν και συμφωνεί με αυτό, θεωρεί πως το Hydrox έχει μία «πιστή καταναλωτική βάση», που επιζητούσε την επαναφορά του προϊόντος από την ημέρα που σταμάτησε να πωλείται στα καταστήματα.
Η εταιρεία είχε αρχικά προγραμματίσει την παραγωγή περιορισμένου αριθμού συσκευασιών, με αφορμή τα 100α γενέθλια του Hydrox, η ζήτηση όμως ξεπέρασε κάθε προσδοκία.
Τα βήματα της Nabisco ακολουθούν και άλλες εταιρείες όπως Kraft Foods, η οποία επαναφέρει στην αγορά ένα υποκατάστατο καφέ, που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1895.
Νέα εικόνα σε ξεχασμένες μάρκες
Μία άλλη μέθοδος αντιμετώπισης της οικονομικής κρίσης είναι η αναγέννηση προϊόντων που βρίσκονται ακόμη στα ράφια των καταστημάτων, τα οποία όμως έχουν ξεχαστεί από τις διαφημιστικές και τους καταναλωτές.
Οι εταιρείες σε συνεργασία με τις διαφημιστικές εταιρείες αναδιοργανώνουν το προϊόν, ανανεώνουν τη συσκευασία και διευρύνουν τη διαφημιστική εκστρατεία.
Η επιτυχία των μεθόδων αυτών δεν είναι εξασφαλισμένη, ωστόσο το κόστος της προσπάθειας επιτρέπει στις εταιρείες να δοκιμάσουν την αναγέννηση των προϊόντων τους, αντί να διακινδυνεύσουν την εμπορική αποτυχία ενός πανάκριβου νέου brand name.
Εν τω μεταξύ, η Nabisco αποφάσισε να στραφεί σε νέες μεθόδους προώθησης των προϊόντων της και συγκεκριμένα του Hydrox. Όταν σταμάτησε η παραγωγή των δημοφιλών αυτών μπισκότων το 1999, η εταιρεία άρχισε να δέχεται δεκάδες e-mail για την επαναφορά τους στην αγορά. Εξάλλου, πολλοί καταναλωτές οργάνωσαν blogs πιέζοντας τη Nabisco να τους δώσει πίσω τα αγαπημένα τους Hydrox.
Βλέποντας την ανταπόκριση του κοινού, η εταιρεία αποφάσισε να διερευνήσει το νέο πεδίο καταναλωτικής δικτύωσης.
Όπως επισημαίνει ο Μπραντ Ντέιβιντσον, αντιπρόεδρος της Kellog Company "παλιότερες μάρκες είναι ώριμες για να αναζωογονηθούν, καθώς ο πληθυσμός γερνάει, και ορισμένα προϊόντα ανταποκρίνονται στις ανάγκες των καταναλωτών".
* Πηγή: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου