tag:blogger.com,1999:blog-637415737384556343.comments2017-07-06T14:22:00.089+03:00επιχειρείνVasilis Pappashttp://www.blogger.com/profile/00435479350524814315noreply@blogger.comBlogger294125tag:blogger.com,1999:blog-637415737384556343.post-54326640398455350112017-07-06T14:22:00.089+03:002017-07-06T14:22:00.089+03:00These ways are very simple and very much useful, a...These ways are very simple and very much useful, as a beginner level these helped me a lot thanks fore sharing these kinds of useful and knowledgeable information.<br /><a href="http://textmunication.com/digital-marketing-sms/" rel="nofollow">Digital Marketing SMS</a><br /><a href="http://textmunication.com/digital-marketing-sms/" rel="nofollow">Digital Marketing Text</a><br /><a href="http://textmunication.com/digital-marketing-sms/" rel="nofollow">Digital Mobile Marketing</a><br /><a href="http://textmunication.com/partnerships/white-label-program/" rel="nofollow">Text Whitelabel Solutions</a><br /><a href="http://textmunication.com/partnerships/white-label-program/" rel="nofollow">sms Whitelabel Solutions</a><br />Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/12688928626641415240noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-637415737384556343.post-5897797904123404702009-11-15T13:38:19.969+02:002009-11-15T13:38:19.969+02:00Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-637415737384556343.post-31244671346211167642009-08-07T16:51:10.850+03:002009-08-07T16:51:10.850+03:00παιδια σασ ευχαριστω για την ελπιδα π μ δινετε το ...παιδια σασ ευχαριστω για την ελπιδα π μ δινετε το ονειρο μ ειναι να ανοιξω ενα μικρο καφε στο χωριο που μενω κ με το μυαλο μ το βλεπω μιλια μακρια κ οτι δεν θα τα καταφερω επειδη δεν εχω κεφαλαιο εχω καλο κυκλο πιστευω οτι θα πιασει ετσι νιωθω ομωσ φοβαμαι να το παρω αποφαση κ αυτο με τρελαινει.........γιωργοσ τοτσιAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-637415737384556343.post-3956584399063843632009-08-06T22:08:07.547+03:002009-08-06T22:08:07.547+03:00Καλησπέρα! Είμαι ένας νέος 29 ετών με 0 (μηδέν) κε...Καλησπέρα! Είμαι ένας νέος 29 ετών με 0 (μηδέν) κεφάλαιο. <br /><br />Ήδη στην παραπάνω κοφτή πρόταση μου έχω χρησιμοποιήσει δύο λέξεις κλειδιά -νεός & 0 (μηδέν) κεφάλαιο-<br /><br />Έχοντας δουλέψει σαν υπάλληλος στις 3 μεγάλύτερες εταιρίες λιανικού εμπορίου στην Ελλάδα, προϊόντων πληροφορικής, στην θέση του product manager, μπορώ να κατανοήσω όλα αυτά που έχετε αναφέρει κατα καιρούς στο blog σας, περί business plans, Ανάλυση Swot κλπ και έχω να σας πώ οτι συμφωνώ ΑΠΟΛΥΤΑ σε όλα!<br /><br />ΑΛΛΑ, όλα αυτά είναι απλές θεωρίες (καλές αλλά πάντα θεωρίες).<br /><br />Στην πράξη όμως τι συμβαίνει?<br /><br />Ποιός μπορεί να με πείσει εμένα, οτι στα 29 μου, με μηδέν κεφάλαιο, μπορώ να δημιουργήσω μια επιτυχημένη επιχείρηση η οποία θα μου αφήνει κέρδος το οποίο θα ικανοποιεί τα άγχη μου, την αγωνία μου και το ρίσκο που θα έχω σαν επιχειρηματίας? Γιατί μην μου πείτε οτι εκείνος που θα πάρει την αποφαση και θα ρισκάρει να δημιουργήσει μια εταιρία, θα είναιίκανοποιημένος άν η συγκεκριμένη εταιρία του αποφέρει καθαρά κέρδη 1.000€/μήνα!!!Τότε άς μείνει μια ζωή υπάλληλος για να μπορεί να κοιμάται και πιο εύκολα τα βράδια, χωρίς να σκέφτεται, τρόπους, οι οποίοι θα τον βοηθήσουν να πληρώσει την επιταγή που λήγει την επόμενη ημέρα που θα ξημερώσει.<br /><br />Εν ολίγοις, θέλω να πώ, οτι είναι φοβερά δύσκολο (έως απίθανο) κάποιος που δεν έχει καθόλου κεφάλαιο να δημιουργήσει δική του επιχείρηση.<br /><br />Ο ανταγωνισμός πλέον είναι τεράστιος, και χάρη στο διαδίκτυο (δυστυχως ή ευτυχώς) παγκόσμιος, έχω την εντύπωση οτι δεν μπορεί να σταθεί κάποια μικρή, νέα, εταιρία μπροστά σε μεγαθήρια/μονοπώλια!! <br /><br />Πως μπορώ να ανταγωνιστώ σα νέα εταιρία, εταιρίες οι οποίες έχουν μετόχους τις τράπεζες???? Πως μπορώ να ανταγωνιστώ σα νέα εταιρία, εταιρίες πίσω απο τις οποίες, κρύβονται πολιτικά συμφέροντα??(και είμαι σίγουρος οτι καταλαβαίνετε πολύ καλά τι εννοώ).<br /><br />Σε κάποιο σημείο του blog διάβασα οτι με 15-20.000€ μπορεί κάποιος να δημιουργήσει επιχείρηση... δύσκολο μου ακούγεται!! Τι επιχείρηση θα είναι αυτή? Το μόνο που μπορώ να σκεφτώ είναι κάποια επιχείρηση παροχής υπηρεσιών, one man show, η οποία βέβαια αφού θα είναι one man show τα κέρδη που θα αποφέρει θα είναι μικρά, επομένως τσάμπα ο κόπος και το άγχος!!! Δεν μπορώ να σκεφτώ κάποια άλλη πρόταση!<br /><br />Επίσης σε κάποιο άλλο σημείο του blog, διάβασα οτι την πρώτη φορά που θα δημιουργήσει κάποιος μια επιχείρηση υπάρχει η πιθανότητα να αποτύχει, και στη συνέχεια να επιτύχει μετά απο 2-3 απόπειρες...και με τα δάνεια που θα έχει πάρει και θα χρωστάει ρε παιδιά τι γίνεται? Ας το δούμε λίγο ρεαλιστικά το θέμα!!! Δεν υπάρχει επιχείρηση (απο την μικρότερη ώς την μεγαλύτερη, που να μην έχει δάνεια)!!!!Δηλαδή μου λέτε οτι την τρίτη φορά που θα κάνει κάποια επιχειρηματική κίνηση η οποία θα πετύχει, θα έχει μια επιτυχημένη επιχείρηση, και 3 δάνεια να τον κυνηγούν?Δεν μου ακούγεται λογικό και καθόλου ρεαλιστικό!<br /><br />Ζητώ συγνώμη, άν όλα αυτά είναι γραμμένα σε κάπως επιθετικό ύφος, και που ίσως κάποια σημεία απο αυτά που γράφω δεν έχουν καμία συνοχή μεταξύ τους, αλλά προσπάθησα να σας γράψω όλα όσα ήθελα σε όσο το δυνατό λιγότερες λέξεις/προτάσεις.<br /><br />Φιλικά<br />Δημήτρης Κ.Fakhttps://www.blogger.com/profile/08777675779909220795noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-637415737384556343.post-59393610424477226852009-07-11T10:28:33.303+03:002009-07-11T10:28:33.303+03:00Μια επιχείρηση γίνεται πετυχημένη με μια στρατηγικ...Μια επιχείρηση γίνεται πετυχημένη με μια στρατηγική τοπόθετηση αλλά το δύσκολο είναι η Στρατηγική αυτή να γίνει πράξηioannis_the_greathttps://www.blogger.com/profile/10156427270498422786noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-637415737384556343.post-88578905293885108072009-07-06T15:52:52.729+03:002009-07-06T15:52:52.729+03:00Βασικά εκεί που διαφωνώ είναι ο τρόπος που ερμηνεύ...Βασικά εκεί που διαφωνώ είναι ο τρόπος που ερμηνεύεις τον Porter.<br /><br />Competitive advantage είτε μέσω cost leadership είτε μέσω differentiation αποκτάς όταν:<br /><br />α) Παρέχεις το ίδιο προϊόν ή υπηρεσία σε καλύτερη τιμή.<br /><br />β) Υπερέχει των προσδοκιών (διαφοροποίηση).<br /><br />Δεν μπορείς να μιλάς για ανταγωνιστικό πλεονέκτημα όταν συγκρίνεις απορρυπαντικό DIA με το επώνυμο ΧΧΧ απορρυπαντικό.<br /><br />----<br />Κατα την ταπεινή μου γνώμη, ο Porter είναι ξεπερασμένος σε μια πολύ μεγάλη μερίδα της αγοράς.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-637415737384556343.post-75627105535859870692009-07-01T06:04:11.239+03:002009-07-01T06:04:11.239+03:00Arxige wraios einai 6 to prwi grafw se 5 wres kai ...Arxige wraios einai 6 to prwi grafw se 5 wres kai oi shmeiwseis p exw naugisan...me boithises..se eyxaristw!JOgarnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-637415737384556343.post-86572976892786499672009-06-19T15:24:07.447+03:002009-06-19T15:24:07.447+03:00Don't you think that in the case of firms prov...Don't you think that in the case of firms providing a range of products or services, the positioning in the matrix does not describe the general strategy of the firm, but for every P or S individually? ie KLM has different positioning for its KLM services than the one for its Transavia services. In those lines, where is a firm like KLM group positioned?<br />PS: no greek characters availableThanos_Pnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-637415737384556343.post-63494697797048374622009-06-19T15:16:58.040+03:002009-06-19T15:16:58.040+03:00sorry gia ta agglika, alla denme afinei na grapsw ...sorry gia ta agglika, alla denme afinei na grapsw me ellinikous xaraktiresThanos_Pnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-637415737384556343.post-44473590398227113192009-06-19T15:15:26.867+03:002009-06-19T15:15:26.867+03:00Porter's 5 Forces analysis provides a holistic...Porter's 5 Forces analysis provides a holistic perspective of the industry attractiveness, and thus the characteristics of demand as well. I agree on that by examining only the "soft" attributes of the buyer's attitude does not mean a lot. Therefore 5F is meant to structure one's further analysis and guide them to microeconomics equations or whatever more is needed for a particular accurate approach.<br />Regarding the name of Porter being commonly met, yes, you have a point on "the Harvard issue", but still his scripts are useful starting points for a simplified overview of complex issues, which is usually not the case with other researchers.Thanos_Pnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-637415737384556343.post-81187477191769155972009-06-18T19:34:44.858+03:002009-06-18T19:34:44.858+03:00Καλησπέρα Αλέξανδρε,
Πράγματι το θέμα είναι πολύ μ...Καλησπέρα Αλέξανδρε,<br />Πράγματι το θέμα είναι πολύ μεγάλο!! <br />Θα βρείς πολλές πληροφορίες στο link που δίνω στο post, το οποίο είναι: http://en.wikipedia.org/wiki/Markup_(business)Vasilis Pappashttps://www.blogger.com/profile/00435479350524814315noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-637415737384556343.post-66849717631991351932009-06-18T19:13:52.046+03:002009-06-18T19:13:52.046+03:00Μεγάλο θέμα ανοίγεις. Είμαι σίγουρος ότι είναι η α...Μεγάλο θέμα ανοίγεις. Είμαι σίγουρος ότι είναι η αιτία που παρουσιάζουν ζημιές πολλές ελληνικές εμπορικές επιχειρήσεις. Θα ήθελα να προσθέσω την άποψή μου σχετικά ότι πρέπει στη κάθε πώληση να υπολογίζονται σχετικά ΦΠΑ, κόστος απόκτησης του προϊόντος, κόστος δανεισμού, πότε πληρώνεται κάποιος για το προϊόν και ένα σορό παράγοντες που ποσοστό-ποσοστό μπορούν πραγματικά να κοροϊδέψουν τον επιχειρηματία. Επίσης θα ήθελα να μας αναφέρεις κάποιο link με την αιτιολόγηση του τύπου.alexandroshttp://www.businesstalk.grnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-637415737384556343.post-11406208446927285442009-06-18T19:12:41.909+03:002009-06-18T19:12:41.909+03:00Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.Businesshttps://www.blogger.com/profile/12208870191036734813noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-637415737384556343.post-15054786352865627252009-06-14T18:16:56.894+03:002009-06-14T18:16:56.894+03:00Για να το θέσω πολύ απλά το markup είναι η διαφορά...Για να το θέσω πολύ απλά το markup είναι η διαφορά που προκύπτει από την τιμή πώλησης με την τιμή κόστους ενός προϊόντος ή υπηρεσίας. Δηλαδή: <br /><br />Markup = (Τιμή Πώλησης / Κόστος) - 1<br /><br />Στο παράδειγμα μας δηλαδή είναι:<br /><br />Markup = (€ 120 / 100) - 1 = 0,2 ή 20% <br /><br />Και για να μετατρέψετε το markup στο πραγματικό περιθώριο κέρδους σας, χρησιμοποιείτε την απλή εξίσωση που έδωσα και στο post, που δεν χρειάζεται να γνωρίζετε και ιδιαίτερα μαθηματικά: <br /><br />Περιθώριο Κέρδους = 1 – [1 / (Markup + 1)]<br /><br />Επίσης κάτι ακόμα πολύ σημαντικό που δεν ανέφερα στο post. Όλοι θα έχετε ακούσει ή χρησιμοποιήσει την έκφραση: “Από το προϊόν αυτό, έβγαλα 500% κέρδος” ή την έκφραση: “αυτός δουλεύει με ποσοστό 900% κέρδος”! Στα οικονομικά θα πρέπει να γνωρίζετε ότι δεν υφίσταται κέρδος 500 ή 900%! Η έκφραση αυτή είναι λάθος!! <br /><br />Εάν σου κοστίζει κάτι 100 € και το πουλήσεις 1.000 επειδή είσαι έξυπνος, το κέρδος σου δεν είναι 900%, αυτό είναι το markup ((1.000 / 100) – 1 = 9 ή 900%). Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι το περιθώριο κέρδους σας δεν μπορεί να είναι ποτέ πάνω από το 100%. Και στην περίπτωση αυτή θα είναι 90% ( 1 – [1 / (9+1)] = 0,9 ή 90%). <br /><br />Εάν το κατανοήσετε αυτό πραγματικά θεωρώ ότι θα αλλάξουν πολλά στον τρόπο σκέψης που θα “τρέξετε” την επιχείρηση σας από εδώ και πέρα!Vasilis Pappashttps://www.blogger.com/profile/00435479350524814315noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-637415737384556343.post-56980535368858857482009-06-13T12:36:11.335+03:002009-06-13T12:36:11.335+03:00Όντως πολύ καλό το άρθρο, ούτε εγώ γνώριζα ότι έτσ...Όντως πολύ καλό το άρθρο, ούτε εγώ γνώριζα ότι έτσι κοστολογούνται τα προϊόντα και αμφιβάλλω αν το ξέρουν και αρκετοί ακόμα.<br /><br />Μήπως θα μπορούσες να εξηγήσεις λίγο συνοπτικά τι είναι το mark up?Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/04851752024031531065noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-637415737384556343.post-88121061765642780742009-06-12T19:27:41.846+03:002009-06-12T19:27:41.846+03:00Δεν το είχα σκεφτεί έτσι όπως το θέτεις! Θα δω πως...Δεν το είχα σκεφτεί έτσι όπως το θέτεις! Θα δω πως μπορεί να γίνει!Vasilis Pappashttps://www.blogger.com/profile/00435479350524814315noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-637415737384556343.post-35415875979814457392009-06-12T13:45:25.405+03:002009-06-12T13:45:25.405+03:00Ωραίο το θέμα που διάλεξες, ενημερωτικό και.....τε...Ωραίο το θέμα που διάλεξες, ενημερωτικό και.....τεχνικό θα έλεγα! Προσωπικά δεν γνώριζα για αυτήν την διαφορά στο κέρδος.<br /><br /><b>Μια πρόταση:</b> Σκέφτηκες να γράφεις σχετικά με καλές πρακτικές κοστολόγησης, τι μέθοδοι και πρακτικές πρέπει να ακολουθούνται για την σωστή κοστολόγηση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας;Nikoshttp://www.twitter.com/xNikosnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-637415737384556343.post-50102485760660592142009-05-21T23:11:01.663+03:002009-05-21T23:11:01.663+03:00Έρχομαι στα παραδείγματα σου: Στο post μου είπα: "...Έρχομαι στα παραδείγματα σου: Στο post μου είπα: " Το θέμα όμως δεν είναι ποιος θα πάρει πρώτος την πληροφορία ή τις γνώσεις, αλλά ποιος θα τις αξιοποιήσει πρώτος! ". Σίγουρα δεν είναι απόλυτο. Προφανώς το Myspace που ανέφερες δεν αξιοποίησε πρώτο την ιδέα του social networking όπως έπρεπε, και ήρθε το facebook.<br /><br />Είναι σαν να λέμε πιτσαρίες, αλλά ήταν η domino στην Αμερική που πρώτη είπε “διανομή πίτσας σε 30min ή αλλιώς η πίτσα σας δωρεάν”. Το ίδιο έγινε και με τα social networks. Το facebook μπορεί να μην ήταν η πρώτη “πιτσαρία” αλλά ήταν πρώτο σε αυτό που έκανε, στο είδος του social networking που παρουσίασε με τα applications όπως πολύ σωστά είπες, το mass messaging των groups, κλπ. <br /><br />Στο δεύτερο παράδειγμα της Nokia με την apple έχω μια μικρή ένσταση :) Η Nokia είναι μακράν πιο μπροστά σε brand name, φήμη και τζίρο από την apple στην κινητή τηλεφωνία. Και σου κάνω την εξής ερώτηση: κλείσε τα μάτια και πες την λέξη “κινητό”. Ποια εταιρεία θα σου έρθει πρώτη στο μυαλό?? H apple έχει βγάλει μόνο το i-phone το οποίo το “πάσαρε” εξαιρετικά στην αγορά. Το μάρκετινγκ γύρω από το κινητό ήταν απίστευτο! Και ξέρεις πολύ καλά ότι σε ένα προϊόν το πώς θα το παρουσιάσεις είναι αυτό που μετράει (στην αρχή τουλάχιστον). Γιατί πλέων είναι πολλοί αυτοί που λένε ότι τελικά δεν είναι τίποτα το σπουδαίο (δεν μπορεί να στείλει ούτε mms, αλλά δεν υποδέχεται ούτε blue-tooth!!). Όμως και πάλι το i-phone έχει πάρει την πρωτιά σε κάτι άλλο! Στα κινητά touch-screen. Κανείς δεν θυμάται πια εταιρεία ακολούθησε ούτε πια εταιρεία έχει αυτή την στιγμή το καλλίτερο touch-screen κινητό. Όλοι έχουν στο μυαλό τους τo i-phone της apple. Και εδώ επιβεβαιώνεται το “καλλίτερα να είσαι πρώτος, παρά καλλίτερος”.Vasilis Pappashttps://www.blogger.com/profile/00435479350524814315noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-637415737384556343.post-3265037102357638752009-05-21T23:10:38.861+03:002009-05-21T23:10:38.861+03:00Φίλε Νίκο, καταρχήν σε καλωσορίσω στο blog ..η αντ...Φίλε Νίκο, καταρχήν σε καλωσορίσω στο blog ..η ανταπόκριση σου ήταν άμεση :)<br /><br />Τώρα όσον αφορά το σχόλιο σου σχετικά με την πρωτιά. Είναι πολύ εύστοχο και αγγίζεις ένα σημαντικό θέμα (βέβαια ξεφεύγουμε λίγο από το post, αλλά η συζήτηση είναι πάντα δημιουργική). Κερδίζει πάντα ο Πρώτος?? Όπως επίσης κερδίζει πάντα ο καλλίτερος?? Τίποτα από τα δυο δεν είναι απόλυτο.<br /><br />Στο σχόλιο σου εκφράζεις το εξής συμπέρασμα: <br /><br />“δεν είναι αρκετό να είσαι ο πρώτος που εφάρμοσε μία ιδέα, αλλά πρέπει να διατηρείσαι σταθερά μπροστά από τους υπολοίπους στην ανάπτυξη και την βελτίωση της εν λόγω ιδέας.”<br /><br />Αλίμονο εάν διαφωνούσα με αυτό!<br /><br />Υποθέτω επίσης ότι εννοείς ότι ακόμα και εάν κάποιος ξεκινήσει πρώτος μια επιχείρηση (το post αναφέρεται σε επιχείρηση), μπορεί να έρθει μετά από έναν χρόνο κάποιος άλλος και να τον ξεπεράσει.<br /><br />Σίγουρα όσα προϊόντα βγαίνουν πρώτα δεν είναι ικανά να παραμείνουν στην θέση αυτή. Γιατί εάν εγώ ανοίξω πρώτος μια καφετέρια π.χ. και έρθεις εσύ δεύτερος ή τρίτος και ανοίξεις το ίδιο μαγαζί όπου προσφέρεις καλλίτερη εξυπηρέτηση, χαμηλότερες τιμές, κλπ. θα τα πας σίγουρα καλλίτερα και δεν υπάρχει καμία αμφιβολία γι’ αυτό. Τίποτα δεν είναι απόλυτο! <br /><br />Όμως θεωρώ στις περισσότερες περιπτώσεις ότι ο “πρώτος” θα είναι πρώτος και στο μυαλό του καταναλωτή, αρκεί να κάνει τα βασικά που απαιτούνται σε μια επιχείρηση. Ο Leader ενός κλάδου τις περισσότερες φορές συμβαίνει να είναι αυτός που είναι πρώτος στο μυαλό του καταναλωτή. Όταν σκέφτεσαι ενοικιάσεις αυτοκινήτων σκέφτεσαι την Hertz, όταν σκέφτεσαι αναψυκτικό σκέφτεσαι την coca-cola, όταν σκέφτεσαι αεροπορική εταιρεία στην Ελλάδα σκέφτεσαι την Ολυμπιακή και όχι την Aegean παρόλο που είναι καλλίτερη. Άρα δεν σκεφτόμαστε πρώτα τον “καλλίτερο”! <br /><br />Στο best seller βιβλίο μάρκετινγκ του Al Ries και Jack Trout “22 Immutable Laws of Marketing”, ξεκινάνε με τον πρώτο νόμο που δεν πρέπει να παραβιάσεις και είναι “The Law of Leadership” όπου χαρακτηριστικά αναφέρουν ”Ιt’s better to be first than it is το be better”!! Και υποστηρίζουν ότι είναι πολύ πιο εύκολο να μπεις στο μυαλό του καταναλωτή ως πρώτος παρά να προσπαθήσεις να τον πείσεις ότι έχεις καλλίτερο προϊόν από αυτό που ήδη αγοράσανε. (Στο παράδειγμα μου με τον λαμπτήρα, άντε να πείσει o Swan ότι έφτιαξε καλλίτερο λαμπτήρα από τον Edison!)<br /><br />Γενικά αυτό που έχω διαπιστώσει είναι ότι οι άνθρωποι εάν βρουν κάτι που τους καλύπτει σε έναν βαθμό κολλάνε σε αυτό.<br /><br />Ένα καλό παράδειγμα είναι η Jeep. Θεωρείτε από όλους η καλλίτερη εταιρεία στην τετρακίνηση. Είναι? Δεν ξέρω. Όμως αυτό που ξέρω είναι ότι όποιο τετρακίνητο και εάν αγοράσεις θα πεις έχω Jeep! H Hewlett-Packard ήταν η πρώτη που πάσαρε στην αγορά τον Desktop Laser printer. Σήμερα έχει περίπου 5% της αγοράς στους Η/Υ και 35% της αγοράς στους Laser printers! H Xerox στα φωτοτυπικά μια από τα ίδια! Και τα παραδείγματα είναι πολλά! Ένα ακόμα που μόλις θυμήθηκα. Η ηλεκτρική σκούπα Hoover. Στην Αγγλία όπου σπούδασα λέγανε “bring me the Hoover to clean” και ας ήταν Philips. <br /><br />..συνεχίζεταιVasilis Pappashttps://www.blogger.com/profile/00435479350524814315noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-637415737384556343.post-16714541413712636412009-05-20T18:30:01.473+03:002009-05-20T18:30:01.473+03:00Αξιόλογο το θέμα που διάλεξες να αναλύσεις και στα...Αξιόλογο το θέμα που διάλεξες να αναλύσεις και στα περισσότερα σημεία συμφωνώ. Ωραία ήταν επίσης και η ιστορία με τον λαμπτήρα.<br />Έχω όμως μια διαφωνία στο εξής, λες ότι:<br /><br />" Το θέμα όμως δεν είναι ποιος θα πάρει πρώτος την πληροφορία ή τις γνώσεις, αλλά ποιος θα τις αξιοποιήσει πρώτος! "<br /><br />Πιστεύω ότι αυτό το συμπέρασμα από μόνο του δεν είναι επαρκές για να σταθεί. Σίγουρα μπορεί να ισχύει σε ορισμένες περιπτώσεις, όμως είναι πολύ πιθανό ο πρώτος που θα υλοποιήσει μια ωραία ιδέα να έχει κάποια επιτυχία,ίσως και μεγάλη, όμως το γεγονός ότι είναι ο πρώτος που υλοποίησε την ιδέα δεν εγγυάται το ότι η επιτυχία του θα είναι μόνιμη.<br /><br />Σύντομα θα έρθει ο ανταγωνισμός και αν τότε ο πρώτος που υλοποίησε την ιδέα δεν μπορεί να παραμείνει σταθερά καλύτερος και πιο μπροστά από τον ανταγωνισμό, τότε το πιθανότερο είναι να χάσει την "πρωτιά" του. <br /><br />Άρα καταλήγω στο εξής συμπέρασμα, δεν είναι αρκετό να είσαι ο πρώτος που εφάρμοσε μία ιδέα, αλλά πρέπει να διατηρείσαι σταθερά μπροστά από τους υπολοίπους στην ανάπτυξη και την βελτίωση της εν λόγω ιδέας.<br /><br />Τέλος θα αναφέρω και δύο παραδείγματα, ένα από τον online και ένα από τον offline κόσμο, που ενώ ο πρώτος που υλοποίησε μια εξαιρετική ιδέα, απέκτησε δόξα και μεγάλη επιτυχία, βρέθηκε ένας δεύτερος που με καλύτερη εκτέλεση της ίδιας ιδέας βρέθηκε μπροστά του.<br /><br /><B>1η Περίπτωση social networking sites:</B>Ενώ το myspace ήταν κυρίαρχο στον χώρο, και υπήρχαν και "δυνατοί" ανταγωνιστές πίσω του (βλ. hi5), βρέθηκε το facebook που με τα applications και το καλύτερο στήσιμο της ιδέας είναι τώρα πρώτο.<br /><br /><B>2η Περίπτωση κινητά τηλέφωνα:</B>Υπήρχε κάτι που μπορούσε να κάνει η Apple παραπάνω από τον κολοσσό Nokia στον χώρο των κινητών; Όχι, η Nokia είναι χρόνια στον χώρο των κινητών με σπουδαία τηλέφωνα, με σπουδαία τεχνολογία, έρευνα και ανάπτυξη. Ήρθε όμως ο Steve Jobs και κατασκεύασε ένα κινητό το iPhone, το οποίο δεν απευθυνόταν ούτε στους επαγγελματίες, ούτε στις μάζες, κιόμως κατάφερε να κατακλύσει την αγορά..!<br /><br /><I>Σημείωση:</I> Δεν γνωρίζω εάν το Myspace ήταν το πρώτο social networking site ή αν η Nokia ήταν η πρώτη εταιρεία που παρήγαγε κινητά τηλέφωνα, και οι δύο περιπτώσεις αποτελούν παραδείγματα που προσεγγίζουν κατά πολύ τα λεγόμενά μου αναφορικά με το θέμα: <I> πρωτιά και ανταγωνισμός</I>.Νίκος Ξυδάςhttp://twitter.com/xNikosnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-637415737384556343.post-72771988109439812632009-05-10T11:15:00.000+03:002009-05-10T11:15:00.000+03:00Πράγματι φίλε mano, στην Χώρα μας ότι κάνουμε - το...Πράγματι φίλε mano, στην Χώρα μας ότι κάνουμε - το κάνουμε με καθυστέρηση! Βλέπω όμως αρκετά θετικά σημάδια από Ελληνικές εταιρείες και σύντομα νομίζω θα χρησιμοποιήσουν τόσο τα blogs όσο και τα social media γενικότερα! Βασικά θεωρώ ότι σε λίγο καιρό ΔΕΝ θα έχουν επιλογή να μην το κάνουν!Vasilis Pappashttps://www.blogger.com/profile/00435479350524814315noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-637415737384556343.post-23648196465651103372009-05-09T22:40:00.000+03:002009-05-09T22:40:00.000+03:00Πολύ καλό και χρήσιμο post! Mια κοινή πρακτική (πι...Πολύ καλό και χρήσιμο post! Mια κοινή πρακτική (πια) στο εξωτερικό που δεν έχει έρθει ακόμα δυναμικά στην Ελλάδα. Ελάχιστες εταιρίες έχουν blog (και ακόμα λιγότερες ενημερωμένο) αλλά πιστεύω ότι σιγά-σιγά θα δούμε κάποιες πρωτοπόρες εταιρίες να κάνουν την αρχή!Manogrhttp://www.newsbytes.grnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-637415737384556343.post-7096207401883349052009-05-04T12:45:00.000+03:002009-05-04T12:45:00.000+03:00Αγαπητή fani, ο κανόνας 80/20 ισχύει σε κάθε επιχε...Αγαπητή fani, ο κανόνας 80/20 ισχύει σε κάθε επιχείρηση μικρή η μεγάλη, ισχύει ακόμα και στην καθημερινότητα μας σαν άτομα! Όπως αναφέρω και στο post μπορεί να αποτελέσει ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο στα χέρια του επιχειρηματία από όπου μπορεί αν αντλήσει εξαιρετικά χρήσιμες πληροφορίες. Όμως θαύματα δεν κάνει ούτε αποτελεί και την λύση στα προβλήματα κάθε επιχείρησης. Είναι απλά ένα εργαλείο που βοηθάει στην λήψη αποφάσεων, τον προγραμματισμό των ενεργειών, και την διαμόρφωση της στρατηγικής της.<br />Μια επιχείρηση σαν αυτή που μου περιέγραψες, μπορεί να χρησιμοποιήσει τον κανόνα αυτό, για να αντλήσει κάποιες χρήσιμες πληροφορίες που πιθανόν να την βοηθήσουν στην λήψη κάποιων αποφάσεων. Σίγουρα δεν είναι όλες οι επιχειρήσεις ίδιες και σίγουρα δεν μπορεί να εφαρμοστεί ο κανόνας απόλυτα σε κάθε επιχείρηση. Στην περίπτωση σου μπορεί να είναι 70/30 (το 80/20 δεν είναι απόλυτο). Σου δίνω μερικά παραδείγματα: Θα μπορούσες να δεις ποιοι πελάτες σου αφήνουν τα περισσότερα κέρδη (ποιο 30% των πελατών σου δίνει το 70% των κερδών σου), επίσης από ποια προϊόντα προέρχονται τα περισσότερα κέρδη (ξανά το ίδιο, το 70% των κερδών προέρχεται μόλις από το 30% των προϊόντων που διαθέτεις, ποια είναι αυτά;;). Τώρα μπορείς να συνδυάσεις αυτές τις πληροφορίες και να βγάλεις κάποια συμπεράσματα τα οποία μπορείς αν χρησιμοποιήσεις για να πάρεις κάποιες αποφάσεις, ΑΛΛΑ μέχρι εκεί!!! <br />Εάν το μαγαζί σου βρίσκεται απομονωμένο εκτός πιάτσας, λίγα πράγματα μπορεί να σου προσφέρει ο κανόνας αυτός!! Εάν είσαι κακός επαγγελματίας, με χαμηλές δημόσιες σχέσεις, με κακό service, υψηλές τιμές, με αγενές προσωπικό, τότε ξανά λίγα πράγματα αυτός ο κανόνας μπορεί να σου προσφέρει!! Οπότε σχετικά με αυτό που με ρωτάς και την τοποθεσία του μαγαζιού, δεν έχω παρά να συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου!! Όσο πιο κεντρικά είναι στην πιάτσα όπου υπάρχει ο περισσότερος κόσμος και γύρω-γύρω άλλα καφέ, τότε σίγουρα έχει πολύ μεγαλύτερες ελπίδες να πάει καλά από ένα άλλο το οποίο είναι απομονωμένο εκτός πιάτσας! Όταν κάποιος ρώτησε τον Hilton (ιδρυτή της γνωστής αλυσίδας ξενοδοχείων) για τα 3 σημαντικότερα πράγματα που πρέπει να έχει μια επιχείρηση αυτός απάντησε: Location, Location, Location!! Οπότε η τοποθεσία της επιχείρησης παίζει εξαιρετικά μεγάλο ρόλο στην επιτυχία της!! Ο κανόνας αυτός είναι απλός ένα καλό εργαλείο που μπορεί να δώσει κάποιες χρήσιμες πληροφορίες και τίποτα παραπάνω!! Άλλα είναι τα σημαντικότερα ζητήματα που θα πρέπει να λύσει μια επιχείρηση (ειδικά σαν την δική σου) και ένα από αυτά είναι η “σωστή τοποθεσία”, όπως σωστά επισήμανες στο σχόλιο σου!! Για κάποιες επιχειρήσεις η τοποθεσία δεν παίζει τον πρώτο ρόλο, όμως για επιχειρήσεις σαν την δική σου είναι ζωτικής σημασίας και εάν σε αυτό προσθέσεις τα βασικά, δηλαδή καλό service, ευγενικό προσωπικό, λογικές τιμές, τότε η επιτυχία δεν θα αργήσει αν έρθει!! Εάν δεν έχεις καλό “πόστο” όπως λες και εσύ, τότε λίγα πράγματα μπορείς να κάνεις, σίγουρα θα πρέπει να διαφοροποιηθείς και να κινηθείς αλλιώς (αλλά αυτή είναι άλλη συζήτηση)!!Vasilis Pappashttps://www.blogger.com/profile/00435479350524814315noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-637415737384556343.post-6837595341592971492009-05-02T13:34:00.000+03:002009-05-02T13:34:00.000+03:00Πραγματι ειναι εντυπωσιακος και χρησιμος αυτος ο κ...Πραγματι ειναι εντυπωσιακος και χρησιμος αυτος ο κανονας 80/20,οπως και ολα οσα μας γραφεις.Δεν ξερω ομως ποσο εφαρμοσιμα μπορει να ειναι ολα αυτα σε μια επιχειρηση μικρη ,που πουλαει καφε τα πρωινα, κρυο πιατο τα μεσημερια,ποτο το βραδακι με συνοδεια ενα πιανο και πολυ ομορφη μουσικη...σ ενα ζεστο οικογενειακο περιβαλλον,.(φτανει αραγε αυτο;). .Εγω πιστευω Βασιλη μου ,παρολο που με βρισκουν απολυτα συμφωνη οσα γραφεις ,οτι υπαρχει και ενα αλλο στοιχειο , που ειναι το ΠΙΟ καθοριστικο στο να πετυχει μια επιχειρηση αυτου του τυπου και οχι μονο. Ειναι το ΠΟΣΤΟ που βρισκεται αυτη ...και αν δεν κανω λαθος νομιζω οτι δεν εχει σηζητηθει καθολου αυτος ο παραγοντας.Οπως γνωριζουμε ολοι το κοστος της καλης προβολης ενος καταστηματος ειναι απλησιαστο και δυσβασταχτο οικονομικα με αυτα που ζητανε οι εκαστοτε ιδιοκτητες αυτων των ακινητων.Βλεπουμε οτι σε συμφερει καλυτερα ,εαν εχεις το πακετο, να το αγορασεις το ακινητο παρα να το νοικιασεις!.Θα τρελαθουμε τελειως!!Γι αυτο βλεπεις επιχειρησεις που δεν εχουν τιποτα απο ολες αυτες τις προυποθεσεις που αναφερεις ,ΜΟΝΟ και ΜΟΝΟ επειδη βρισκονται σε καλο σημειο αυτο τις καθιστα πετυχημενες.Αντιθετα επιχειρησεις που διαθετουν ολες τις προυποθεσεις να πετυχουν βουλιαζουν οικονομικα γιατι δεν μπορουν να πληρωνουν υπερογκα ποσα και αεριδες στους ιδιοκτητες για να εξασφαλισουν το ΠΟΣΤΟ.Συμπεραινω λοιπον οτι αυτοι οι επιχειρηματιες που διαθετουν πολλα πολλα χρημματα για να επενδυσουν σ ενα καλο σημειο, εχουν περισσοτερες πιθανοτητες να πετυχουν ανεξαρτητα εαν πληρουν η οχι,τις προυποθεσεις. Πες μου την γνωμη σου γι αυτο.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-637415737384556343.post-37336891692263740742009-04-29T20:51:00.000+03:002009-04-29T20:51:00.000+03:00Eυχαριστω για τις διευκρινισεις επιχειρειν!
Θα παρ...Eυχαριστω για τις διευκρινισεις επιχειρειν!<br />Θα παρακολουθω το blog για τις εξελιξεις!aristonoreply@blogger.com