tag:blogger.com,1999:blog-637415737384556343.post2152789248103820816..comments2017-07-06T14:22:00.089+03:00Comments on επιχειρείν: Όταν ο καιρός για μια ιδέα έχει φτάσειVasilis Pappashttp://www.blogger.com/profile/00435479350524814315noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-637415737384556343.post-50102485760660592142009-05-21T23:11:01.663+03:002009-05-21T23:11:01.663+03:00Έρχομαι στα παραδείγματα σου: Στο post μου είπα: "...Έρχομαι στα παραδείγματα σου: Στο post μου είπα: " Το θέμα όμως δεν είναι ποιος θα πάρει πρώτος την πληροφορία ή τις γνώσεις, αλλά ποιος θα τις αξιοποιήσει πρώτος! ". Σίγουρα δεν είναι απόλυτο. Προφανώς το Myspace που ανέφερες δεν αξιοποίησε πρώτο την ιδέα του social networking όπως έπρεπε, και ήρθε το facebook.<br /><br />Είναι σαν να λέμε πιτσαρίες, αλλά ήταν η domino στην Αμερική που πρώτη είπε “διανομή πίτσας σε 30min ή αλλιώς η πίτσα σας δωρεάν”. Το ίδιο έγινε και με τα social networks. Το facebook μπορεί να μην ήταν η πρώτη “πιτσαρία” αλλά ήταν πρώτο σε αυτό που έκανε, στο είδος του social networking που παρουσίασε με τα applications όπως πολύ σωστά είπες, το mass messaging των groups, κλπ. <br /><br />Στο δεύτερο παράδειγμα της Nokia με την apple έχω μια μικρή ένσταση :) Η Nokia είναι μακράν πιο μπροστά σε brand name, φήμη και τζίρο από την apple στην κινητή τηλεφωνία. Και σου κάνω την εξής ερώτηση: κλείσε τα μάτια και πες την λέξη “κινητό”. Ποια εταιρεία θα σου έρθει πρώτη στο μυαλό?? H apple έχει βγάλει μόνο το i-phone το οποίo το “πάσαρε” εξαιρετικά στην αγορά. Το μάρκετινγκ γύρω από το κινητό ήταν απίστευτο! Και ξέρεις πολύ καλά ότι σε ένα προϊόν το πώς θα το παρουσιάσεις είναι αυτό που μετράει (στην αρχή τουλάχιστον). Γιατί πλέων είναι πολλοί αυτοί που λένε ότι τελικά δεν είναι τίποτα το σπουδαίο (δεν μπορεί να στείλει ούτε mms, αλλά δεν υποδέχεται ούτε blue-tooth!!). Όμως και πάλι το i-phone έχει πάρει την πρωτιά σε κάτι άλλο! Στα κινητά touch-screen. Κανείς δεν θυμάται πια εταιρεία ακολούθησε ούτε πια εταιρεία έχει αυτή την στιγμή το καλλίτερο touch-screen κινητό. Όλοι έχουν στο μυαλό τους τo i-phone της apple. Και εδώ επιβεβαιώνεται το “καλλίτερα να είσαι πρώτος, παρά καλλίτερος”.Vasilis Pappashttps://www.blogger.com/profile/00435479350524814315noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-637415737384556343.post-3265037102357638752009-05-21T23:10:38.861+03:002009-05-21T23:10:38.861+03:00Φίλε Νίκο, καταρχήν σε καλωσορίσω στο blog ..η αντ...Φίλε Νίκο, καταρχήν σε καλωσορίσω στο blog ..η ανταπόκριση σου ήταν άμεση :)<br /><br />Τώρα όσον αφορά το σχόλιο σου σχετικά με την πρωτιά. Είναι πολύ εύστοχο και αγγίζεις ένα σημαντικό θέμα (βέβαια ξεφεύγουμε λίγο από το post, αλλά η συζήτηση είναι πάντα δημιουργική). Κερδίζει πάντα ο Πρώτος?? Όπως επίσης κερδίζει πάντα ο καλλίτερος?? Τίποτα από τα δυο δεν είναι απόλυτο.<br /><br />Στο σχόλιο σου εκφράζεις το εξής συμπέρασμα: <br /><br />“δεν είναι αρκετό να είσαι ο πρώτος που εφάρμοσε μία ιδέα, αλλά πρέπει να διατηρείσαι σταθερά μπροστά από τους υπολοίπους στην ανάπτυξη και την βελτίωση της εν λόγω ιδέας.”<br /><br />Αλίμονο εάν διαφωνούσα με αυτό!<br /><br />Υποθέτω επίσης ότι εννοείς ότι ακόμα και εάν κάποιος ξεκινήσει πρώτος μια επιχείρηση (το post αναφέρεται σε επιχείρηση), μπορεί να έρθει μετά από έναν χρόνο κάποιος άλλος και να τον ξεπεράσει.<br /><br />Σίγουρα όσα προϊόντα βγαίνουν πρώτα δεν είναι ικανά να παραμείνουν στην θέση αυτή. Γιατί εάν εγώ ανοίξω πρώτος μια καφετέρια π.χ. και έρθεις εσύ δεύτερος ή τρίτος και ανοίξεις το ίδιο μαγαζί όπου προσφέρεις καλλίτερη εξυπηρέτηση, χαμηλότερες τιμές, κλπ. θα τα πας σίγουρα καλλίτερα και δεν υπάρχει καμία αμφιβολία γι’ αυτό. Τίποτα δεν είναι απόλυτο! <br /><br />Όμως θεωρώ στις περισσότερες περιπτώσεις ότι ο “πρώτος” θα είναι πρώτος και στο μυαλό του καταναλωτή, αρκεί να κάνει τα βασικά που απαιτούνται σε μια επιχείρηση. Ο Leader ενός κλάδου τις περισσότερες φορές συμβαίνει να είναι αυτός που είναι πρώτος στο μυαλό του καταναλωτή. Όταν σκέφτεσαι ενοικιάσεις αυτοκινήτων σκέφτεσαι την Hertz, όταν σκέφτεσαι αναψυκτικό σκέφτεσαι την coca-cola, όταν σκέφτεσαι αεροπορική εταιρεία στην Ελλάδα σκέφτεσαι την Ολυμπιακή και όχι την Aegean παρόλο που είναι καλλίτερη. Άρα δεν σκεφτόμαστε πρώτα τον “καλλίτερο”! <br /><br />Στο best seller βιβλίο μάρκετινγκ του Al Ries και Jack Trout “22 Immutable Laws of Marketing”, ξεκινάνε με τον πρώτο νόμο που δεν πρέπει να παραβιάσεις και είναι “The Law of Leadership” όπου χαρακτηριστικά αναφέρουν ”Ιt’s better to be first than it is το be better”!! Και υποστηρίζουν ότι είναι πολύ πιο εύκολο να μπεις στο μυαλό του καταναλωτή ως πρώτος παρά να προσπαθήσεις να τον πείσεις ότι έχεις καλλίτερο προϊόν από αυτό που ήδη αγοράσανε. (Στο παράδειγμα μου με τον λαμπτήρα, άντε να πείσει o Swan ότι έφτιαξε καλλίτερο λαμπτήρα από τον Edison!)<br /><br />Γενικά αυτό που έχω διαπιστώσει είναι ότι οι άνθρωποι εάν βρουν κάτι που τους καλύπτει σε έναν βαθμό κολλάνε σε αυτό.<br /><br />Ένα καλό παράδειγμα είναι η Jeep. Θεωρείτε από όλους η καλλίτερη εταιρεία στην τετρακίνηση. Είναι? Δεν ξέρω. Όμως αυτό που ξέρω είναι ότι όποιο τετρακίνητο και εάν αγοράσεις θα πεις έχω Jeep! H Hewlett-Packard ήταν η πρώτη που πάσαρε στην αγορά τον Desktop Laser printer. Σήμερα έχει περίπου 5% της αγοράς στους Η/Υ και 35% της αγοράς στους Laser printers! H Xerox στα φωτοτυπικά μια από τα ίδια! Και τα παραδείγματα είναι πολλά! Ένα ακόμα που μόλις θυμήθηκα. Η ηλεκτρική σκούπα Hoover. Στην Αγγλία όπου σπούδασα λέγανε “bring me the Hoover to clean” και ας ήταν Philips. <br /><br />..συνεχίζεταιVasilis Pappashttps://www.blogger.com/profile/00435479350524814315noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-637415737384556343.post-16714541413712636412009-05-20T18:30:01.473+03:002009-05-20T18:30:01.473+03:00Αξιόλογο το θέμα που διάλεξες να αναλύσεις και στα...Αξιόλογο το θέμα που διάλεξες να αναλύσεις και στα περισσότερα σημεία συμφωνώ. Ωραία ήταν επίσης και η ιστορία με τον λαμπτήρα.<br />Έχω όμως μια διαφωνία στο εξής, λες ότι:<br /><br />" Το θέμα όμως δεν είναι ποιος θα πάρει πρώτος την πληροφορία ή τις γνώσεις, αλλά ποιος θα τις αξιοποιήσει πρώτος! "<br /><br />Πιστεύω ότι αυτό το συμπέρασμα από μόνο του δεν είναι επαρκές για να σταθεί. Σίγουρα μπορεί να ισχύει σε ορισμένες περιπτώσεις, όμως είναι πολύ πιθανό ο πρώτος που θα υλοποιήσει μια ωραία ιδέα να έχει κάποια επιτυχία,ίσως και μεγάλη, όμως το γεγονός ότι είναι ο πρώτος που υλοποίησε την ιδέα δεν εγγυάται το ότι η επιτυχία του θα είναι μόνιμη.<br /><br />Σύντομα θα έρθει ο ανταγωνισμός και αν τότε ο πρώτος που υλοποίησε την ιδέα δεν μπορεί να παραμείνει σταθερά καλύτερος και πιο μπροστά από τον ανταγωνισμό, τότε το πιθανότερο είναι να χάσει την "πρωτιά" του. <br /><br />Άρα καταλήγω στο εξής συμπέρασμα, δεν είναι αρκετό να είσαι ο πρώτος που εφάρμοσε μία ιδέα, αλλά πρέπει να διατηρείσαι σταθερά μπροστά από τους υπολοίπους στην ανάπτυξη και την βελτίωση της εν λόγω ιδέας.<br /><br />Τέλος θα αναφέρω και δύο παραδείγματα, ένα από τον online και ένα από τον offline κόσμο, που ενώ ο πρώτος που υλοποίησε μια εξαιρετική ιδέα, απέκτησε δόξα και μεγάλη επιτυχία, βρέθηκε ένας δεύτερος που με καλύτερη εκτέλεση της ίδιας ιδέας βρέθηκε μπροστά του.<br /><br /><B>1η Περίπτωση social networking sites:</B>Ενώ το myspace ήταν κυρίαρχο στον χώρο, και υπήρχαν και "δυνατοί" ανταγωνιστές πίσω του (βλ. hi5), βρέθηκε το facebook που με τα applications και το καλύτερο στήσιμο της ιδέας είναι τώρα πρώτο.<br /><br /><B>2η Περίπτωση κινητά τηλέφωνα:</B>Υπήρχε κάτι που μπορούσε να κάνει η Apple παραπάνω από τον κολοσσό Nokia στον χώρο των κινητών; Όχι, η Nokia είναι χρόνια στον χώρο των κινητών με σπουδαία τηλέφωνα, με σπουδαία τεχνολογία, έρευνα και ανάπτυξη. Ήρθε όμως ο Steve Jobs και κατασκεύασε ένα κινητό το iPhone, το οποίο δεν απευθυνόταν ούτε στους επαγγελματίες, ούτε στις μάζες, κιόμως κατάφερε να κατακλύσει την αγορά..!<br /><br /><I>Σημείωση:</I> Δεν γνωρίζω εάν το Myspace ήταν το πρώτο social networking site ή αν η Nokia ήταν η πρώτη εταιρεία που παρήγαγε κινητά τηλέφωνα, και οι δύο περιπτώσεις αποτελούν παραδείγματα που προσεγγίζουν κατά πολύ τα λεγόμενά μου αναφορικά με το θέμα: <I> πρωτιά και ανταγωνισμός</I>.Νίκος Ξυδάςhttp://twitter.com/xNikosnoreply@blogger.com